Ako zdravo schudnúť

Naša vlastná váha (hmotnosť) je neodmysliteľnou súčasťou zdravia.

Väčšina z nás, keď má vyššiu hmotnosť, ako si predstavuje, začne hľadať rady typu: ako schudnúť rýchlo, postava do plaviek, chudnutie, nadváha a pod.

Na internete nájdete množstvo rád, trikov, zázračných lákavých tabletiek, práškov či postupov a cvičení.

Takmer nikto dnes nepochybuje, že značným faktorom ovplyvňujúcim akékoľvek ochorenie, rovnako i nadváhu je stres.

Za nadváhou môžeme hľadať okrem metabolických porúch ako je napr. spomalený metabolizmus, črevné problémy, zlé vyprázdňovanie aj emocionálne pozadie plnoštíhlej postavy. Sú nimi napr. vplyvy zo zamestnania, rodiny, okolia, spoločnosti, štúdia, záťaže z prenatálneho vývoja, detstva, puberty a mnohé ďalšie. A práve to je jedným z dôvodov, prečo je dnes štítna žľaza zaťažená viac ako kedysi. Štítna žľaza musí zareagovať na každý vplyv okolia, naše prežívanie, pocity, zážitky, reakcie.

Ak chceme telu umožniť nájsť si jeho prirodzenú hmotnosť, dbajme pri tom aj na najdôležitejšie: získanie celkovej fyzickej, psychickej a duševnej rovnováhy.

Návod na chudnutie:

  1. Spánok ako kedysi – využiť prirodzený rytmus spánku: zaspávať- keď sa stmieva, vstávať pred brieždením – urobiť si meditáciu.
  2. Pestrá strava bohatá na živiny, bez konzervantov a polotovarov, prevažne rastlinná. Posledné jedlo by sme nemali konzumovať po 18:00 tej hodine.
  3. Čistá voda, najlepšie pramenistá.
  4. Doprajme si každý deň pohyb, najprirodzenejšia pre človeka je chôdza.
  5. Pri dýchaní zapájame bránicu, masíruje orgány v brušnej dutine.
  6. Zabezpečme správnu funkciu štítnej žľazy, pretože štítna žľaza je zodpovedná za metabolizmus sacharidov, tukov, bielkovín, minerálov a vody.

Zdielaj článok
Komentáre
Buďte prvý/á, kto napíše svoj komentár…
Pridajte Váš komentár